Instore Demo

U wilt een winkeldemonstratie die bezoekers aanzet tot kopen én zorgt voor klantenbinding? Dan kiest u voor Roscom Promotie.  Onze zogeheten ‘instore demo’s’ zetten uw product of merk op een verrassende manier op de kaart en vormen voor klanten een laagdrempelige manier om het gesprek aan te gaan. Met hun klantvriendelijke aanpak en enorme productkennis maken onze demonstrateurs elke winkeldemonstratie tot een succes!

Anders dan anders

Goede winkeldemonstraties kenmerken zich door een prettige sfeer, persoonlijk karakter én goed opgeleide demonstrateurs. Vooral dit laatste is volgens ons enorm belangrijk. Daarom krijgen al onze demonstrateurs eerst een stevige basisopleiding waarin de beginselen van een instore demo worden behandeld. Daarna volgt een product-specifieke opleiding voor het succesvol aanprijzen van uw product. Juist die knowhow zorgt ervoor dat uw instore demo een succes wordt!

Langdurig effect

Een instore promotie is niet alleen bedoeld om kortstondig contact met uw klant te maken of om op één dag een weekomzet te draaien. U wilt dat de klant uw bedrijf ook in de toekomst trouw blijft. De persoonlijke klantbenadering en overtuigingskracht van onze demonstrateurs draagt daaraan bij. Het idee is helder: een product dat extra aandacht krijgt in de winkel én wordt aangeprezen aan de hand van heldere argumenten heeft al snel een voorsprong ten opzichte van concurrenten. Mocht u dit positieve effect van onze instore demo’s graag willen verlengen, dan kunt u altijd een beroep doen op onze promotieteams of roadshows!

Onze winkeldemonstraties & instore promoties zijn nét even anders

Instore promoties en winkeldemonstraties hebben pas effect als de klant op de juiste manier wordt aangesproken. Een snel verkoopverhaal werkt niet, een simpele kortingsactie evenmin. De winkeldemonstraties van Roscom Promotie richten zich daarom bewust op klantvriendelijkheid, informatievoorziening en het creëren van een persoonlijke band. Want wij weten uit ervaring dat een positieve klantbeleving bijdraagt aan hogere verkoopcijfers!

Nog een keer de voordelen op een rij:

✓ Representatieve verkopers met een winnaarsmentaliteit
✓ Een team dat uw bedrijf op een positieve manier vertegenwoordigt
✓ Niet alleen een promoteam, maar complete ontzorging

Voorbeeld cases

Raab Karcher Instore Demo

Voor Raab Karcher hebben we Instore Demo's in de 9 vestigingen rond Vriezenveen mogen verzorgen.

Hitachi Instore Demo

Voor Hitachi gaan we naar hun dealers in den lande om dit professionele gereedschapsmerk te promoten. Hiervoor is een leuke ‘win-actie’ bedacht: Bezoekers krijgen de gelegenheid om met een 18 Volt schroefmachine 3 schroeven zo snel mogelijk in een blok hout te draaien. Met een stopwatch wordt de tijd geregistreerd en opgeslagen in een iPad. Daarbij worden de klantgegevens, waaronder e-mail adressen verzameld ten behoeve van de database van Hitachi. 90% Van de deelnemers gaf akkoord op het ontvangen van de nieuwsbrief. Bovendien levert het veel directe leads op, zijn er concrete verkopen gerealiseerd en zijn dealers enthousiast gemaakt om zich nog meer voor Hitachi in te zetten.

Essent Instore Demo in de Media Markt

De combinatie van Essent en de Media Markt is logischer dan deze in het eerste opzicht lijkt. Essent levert naast energie ook verschillende oplossingen om energie te besparen in huis. De energiezuinige apparatuur van de Media Markt sluit hier eigenlijk naadloos op aan. Roscom Promotie is ingeschakeld om klanten te helpen de juiste energiezuinige keuzes te maken. Om extra zichtbaarheid te creëren is er een Promotie Bike ingezet.