Fieldmarketing brengt persoonlijkheid in jouw zorgcampagne!

In het online tijdperk waarin we leven, concurreren alle zorgverzekeraars met elkaar via grote campagnes en commercials op sociale en online media. Zeker in de maanden november en december, wanneer klanten zich oriënteren op verzekeringen, vliegen de campagnes je om de oren. Maar hoe onderscheid je jezelf als zorgverzekeraar? Kom je wel echt in gesprek met je doelgroep?  Krijgt de (potentiële) klant geen overload aan informatie? Grote kans dat de klant door de bomen het bos niet meer ziet en overspoeld wordt met verkoopsignalen. Daarom denken wij graag met je mee. Om echt in contact te komen met je doelgroep kun je niet om fieldmarketing heen.

 

Waarom fieldmarketing voor jouw zorgcampagne?

Zorg is persoonlijk en dat kun je niet alleen op afstand doen. Wil je echt midden in je doelgroep staan? Dan is fieldmarketing wellicht een goede manier voor jou en jouw doelgroep, als marketeer of marketingverantwoordelijke van een zorgverzekeraar. Niet alleen in de laatste twee maanden van het jaar, maar continue en het hele jaar door top of mind te zijn met relevante zorgthema’s. In fieldmarketing doe je precies dat. De focus ligt op het creëren van een band met je klant of potentiele klant. Maar welke vorm kies je dan? Er is van alles mogelijk! Laat je inspireren door de verschillende vormen van fieldmarketing en de voordelen voor jou als zorgverzekeraar.

Roadshow

Wacht niet tot de klant naar jou toekomt, maar zoek ze zelf op. Met een Roadshow creëer je een speciaal contactmoment met je (potentiele) doelgroep, waarbij je voor persoonlijke aandacht zorgt en zo een persoonlijk gezicht geeft. Want juist die glimlach, uitleg, handdruk en begripvolle blik zijn lastig om online over te kunnen brengen. Daarnaast bereik je doelgroepen en gebieden die je normaal niet zo snel zou bereiken. Kijk, dat is nog eens een lekker pakketje met voordelen!

Promotieteam

Met een promotieteam kun je de zichtbaarheid van je merk op een simpele manier enorm vergroten. Dat kan in winkelstraten, tijdens een beurs, een event of op elke andere gewenste plek waar je jouw doelgroep wilt benaderen. Maar je wilt natuurlijk niet zomaar het zoveelste promotieteam op straat zijn. Met een groep goed opgeleide en enthousiaste promotors, die het nét even anders aanpakken, maak je het verschil. Zo maak je potentiële klanten op een laagdrempelige en leuke manier bekend met jouw verzekering. Niet vanuit sales, maar vanuit inhoud of service.

Neem contact op met Roscom Promotie

Instore Demo

Als zorgverzekeraar wil je natuurlijk een langdurige relatie met je klant opbouwen. Dit kan soms best lastig zijn in een markt dat vooral prijsgedreven is. Een instore promotie is dan ook niet alleen bedoelt om kortstondig contact met je klant te maken of om op één dag zoveel mogelijk nieuwe klanten binnen te halen. Perfect! Want je wilt juist dat je (potentiele) klant ook in de toekomst bij je blijft. De persoonlijke klantbenadering in een huiselijke setting én de overtuigingskracht van instore promotie draagt daaraan bij. Zo kun je op een persoonlijke manier, aan de hand van heldere en duidelijke informatie, over je merk en product vertellen.  En heb je al snel een voorsprong ten opzichte van concurrenten.

Sales aan huis

Niks is zo vertrouwd als je eigen thuisomgeving. Door je klant of potentiele klanten hulp en ondersteuning aan huis te bieden zorg je voor tevreden mensen die loyaal kunnen worden aan jouw merk. Op deze manier kan je zo goed mogelijk inspelen op de individuele zorgbehoefte van een klant. Ook ontwikkelt de klant op deze manier meer persoonlijke binding met het merk en krijg jij meer inzicht in wat de klant belangrijk vindt.

Fieldmarketing is zo gek nog niet

Uit onderzoek blijkt dat consumenten voornamelijk vertrouwen belangrijk vinden als het gaat om het kiezen van een zorgverzekeraar. Ook is een positief gevoel bij een verzekeraar belangrijk, denk bijvoorbeeld aan klantvriendelijkheid. Maar ook duidelijkheid en betrouwbaarheid zijn belangrijke aspecten, inzicht in premievoorwaarden en snelle afhandeling van schade vallen hieronder. Fieldmarketing is een van de meest persoonlijke manieren van marketing. Gewoon omdat het van persoon tot persoon is. Er is tijd om echt in gesprek te gaan en aandachtig naar de behoeftes van de (potentiele) klant te luisteren. Wil je echt een verschil maken, denk dan eens aan fieldmarketing.